Thursday, April 7, 2011

Nak Ikut Gak...


Hari tu plan nak pergi panjat gunung. Segala perlengkapan cukup dah. Beli ini dan itu. Tapi kita hanya merancang, menentukannya bukan kuasa kita. Demam la pulakkkkk~

"Alahai Chombi.. nampaknya tinggal kita berdua je la kat rumah."
"Nak buat macamane, kamu kan demam.."
"Ha'a la kan. Takpe la. Aku dok umah je."
"Elok la tu.. kalo kamu pergi, sape nak jaga aku."
"Hmmm.. betul jugak kan~"


Tak apa la. Kita tunggu dan lihat. Cuti masih panjang, mana la tau orang lain ada plan lain. Join je la nanti.
Ok, memang orang lain ada plan lain. Demam still belum elok, tapi hati kuat nak berjalan.. so, redah je la~

"Aik, demam-demam pon nak berjalan?"
"Dah tu, jeles la tengok orang lain je berjalan. Nak gak merasa."
"Nak gi mana?"
"Ntah la, ke mana dorang nak bawak aku, aku ikut je."
"Bila nak pergi?"
"Esok.."
"Alaa..."


Kalau nak diikutkan, ada banyak rancangan yang kawan-kawan aku rancang. Ada yang nak panjat gunung, pergi funfair, tengok binatang, main air, makan-makan dan bergossip serta macam-macam lagi. Tapi nak dijadikan cerita, kebanyakan rancangan tu boleh plak clash pada hari yang sama. Adoyai.. aku hanya boleh pilih satu je! Isk3..

"Tu esok, habis hari ni nak buat apa? Duduk rumah je?"
"Dah kol empat. Ingat jap lagi nak pegi 'olahraga' sket hehe"
"Owh, ha'a. Dah lama kamu tak pergi. Nak ikut boleh?"
"Oit, mana boleh. Kaki ko kan sakit. Dan lagi... kau tu kan kena banyak rehat. Maklum la kan~"
"Yela, yela.."

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...