Friday, November 27, 2009

Monolog Dalaman

Walaupon dah lame dah, tapi sampai sekarang aku masih terkilan. Aku sedar ketetapannye mmg macam ni, dan aku seharusnye terime. Even kalo aku tak terime sekali pon, keadaan akan memakse aku menerimenye. So, there is no point to deny it. Aku dah pon melangkah, dah pon berade di atas jalannya. Tiada lagi persimpangan yang membolehkan aku memilih, tiada lagi susur kanan atau kiri yg membolehkan aku menukar haluan, juga tiada lorong bertentangan membolehkan aku berpatah balik..jalanku cuma satu, menuju ke hadapan..

Aku di sini adalah di sini dan tetap di sini. Tempatku bukan di sana dan tidak akan di sana. Baik buruk, indah jelik, lengkap cacatnya tempat ini...di sinilah aku akan menghabiskan waktuku. Dan seperti kebiasaannya..di mana aku berada, hanya di situlah duniaku. Tiada apa yg bisa menjembatani aku dengan mereke. Ape yg aku perlukan dalam sebuah perhubungan adalah pertemuan dan hubungan langsung. Entah kenapa, tanpa keduanya aku secara tidak sedar akan perlahan-lahan menjauhi..dan akhirnya melupakan mereke. Maybe aku bukanlah teman yg baik..

Sampai sekarang aku masih lagi terase hati, walaupon sepatutnye aku dah terbiase. Aku tak boleh lari dari kenangan lampau, biar pon manis, biar pon pahit, kenangan tetap kenangan. Once ianya berlaku, ia akan tetap berade dalam kotak ingat, either kite suke atau tak. Pernah sekali tu aku terfikir, agaknye mungkin aku akan lebih gembire kalau satu hari nanti, bile aku bangun tido, aku telah lupa pada segale yg berlaku. Dengan siapa aku berkawan, apa yg pernah aku makan, di mana aku pernah belajar dulu..mahupon keputusan2 hidup yg telah aku ambil sejak dari dahulu. Aku teringin nak memulakan semula segalanya. Mulakan perkenalan baru, memulakan hari dengan misi2 baru...melakar kenangan baru dan mencipta sejarah baru..

Sampai sekarang aku masih terase lagi kecewenye. Bukan kecewe dengan ape yg telah terjadi, tapi kecewe dgn diri sendiri. Bile mereke belajar, aku belajar. Mereke melakukan itu, aku turut melakukan itu. Mereke buat ini, aku turut membuat mende yg same. Tapi kenape hasil yang aku terime tak same malah kurang memuaskan berbanding mereke. Aku cube mencari keistimewaan pade diri sendiri, tapi bile aku ketemu pada sesuatu yg membuatkan aku rasa istimewa, pasti ade org lain yg memiliki keistimewaan yg sama..malah lebih istimewa, lalu membuatkan diriku merasa tidak istimewa lagi.

Maybe aku terlalu negatif pade diri sendiri, terlalu memandang rendah pade potensi diri. Tapi itu tak menghalang aku untuk terus berusaha. Dahulu memanglah aku rasekan semue tu, tp entah bile, kini semue itu menjadi motivasi pade diriku. Aku xnak lagi diriku dipandang rendah oleh diriku sendiri. Tak nak lagi diriku diperkecilkan oleh diriku sendiri. Inilah perjuanganku...


2 comments:

wawa said...

weyh asip....
aku ingtkn ko da lupe memory dulu...
but bile aku bace ape yg ko tulis ni....huhu..aku pun terpaksa admit gak yg aku pun x ley lupa kisah dulu..huhu.....
sdeyhnye.....
n asyik ungkit je....
tp dis is our life.....terpaksa terima gak....hopefully kite sume kat cni kuat!!! amin....

Asip Hussin said...

we are on our own. hidup kite, mase depan kite. mustahil la aku boleh lupe tempat aku terjatuh dulu. kite memang tak boleh sembunyi ape lagi lari because ianye sebahagian dari kite. memories are the shadows of life. walau kemane kite pergi, byg2 akan tetap mengikuti..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...