Monday, April 16, 2012

Assignment

Waktu aku kecik dahulu, aku selalu rasa kagum bila tengok abang-abang dan kakak-kakak matriks mahupun universiti buat assignment. Aku rasa mereka sangat cool waktu merenung buku-buku yang tebal, kemudian mencatat isi-isi penting dan seterusnya mengetik di komputer. Assignment yang panjang berjela-jela itu membuatkan aku rasa.. "oh pandainya merekaaa~"

Bila aku dah besar sedikit, dah masuk sekolah menengah, perasaan kagum itu masih ada tak pergi mana-mana. Setiap kali melihat mereka membimbit beg atau berjalan ke kampus.. terutamanya kakak-kakak (dari dulu lagi, aku perasan akak-akak U ni semua cantik-cantik belaka, sampai sekarang pon aku masih rasa macam tu).. aku rasa sangat teruja. "Seronoknya bila masuk universiti~"

Masa berlalu.. dan kini aku berada di tempat mereka. Baru aku sedar, rupa-rupanya.. aku sedang melakukan perkara cool yang aku kagumi sewaktu aku masih kecil. Aku buat assignment!!!! Cool sungguh! Dandandannn, aku juga menggalas beg serta berbasikal ke kampus. Bukankah satu masa dahulu, aku mengagumi semua itu? Dan kini aku melakukan apa yang aku kagumi. "Alahai, seronoknya~"

Dahulu aku sekadar kagum dan bercita-cita..
Kini aku sedang melakukannya sendiri..

Baru aku perasan. Aku bukan budak kecik tu lagi.

Bila tengok cermin, nampak janggut. Dulu tak ada.
Pandang atas mulut, nampak misai. Dulu tak ada.
Lihat sebelah telinga, nampak jambang. Dulu tak ada.
Tengok dalam seluar.. erm.. dulu  tak ada.

Eh?

haha

Dah besau dah budak kecik tu~



Yer ke?

4 comments:

Anonymous said...

genital kau baru ada ke ? waktu kecik, gender kau apa ?

Asip Hussin said...

hahaha

Amin Baek said...

kenapa kene tengok dalam seluar?hahaha

Asip Hussin said...

sebab ade persamaan struktur haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...