Thursday, August 25, 2011

Kapal Terbang


     Alhamdulillah, pesawat JT 282 yang aku naiki telah selamat mencecahkan rodanya ke landasan bandar udara antarabangsa Kuala Lumpur pada jam 12.05 tengahari waktu tempatan. Hujan batu di negeri sendiri, hujan tah* di negeri orang (spesifically), baik lagi negeri sendiri.

     Sepanjang perjalanan, aku hanya bersendirian. Gara-gara internet yang sengaja cari gaduh dengan aku, aku terpaksa beli tiket hari yang tak ada orang beli. So, sorang-sorang la aku. Kat bandara tu ada jugak nampak 2,3 orang budak m'sia, tapi tak berani nak tegur. Bimbang kalau-kalau aku tak sedar ter-flirt..

     Tak lupa juga, beberapa hari lepas adalah hari jadi aku. Kata orang, umur semakin bertambah, patutnya fikiran semakin matang. Tapi kata aku, umur semakin kurang, patutnya ingat mati. Macammana pun, selamat hari jadi kepada aku. Yang ke-19 kot. Aku pon tak ingat. No cake? Nah, tak de hal. No happy besday song? Who cares.. Owh, tapi ada present~ ^^

     Raya kurang dari seminggu je lagi. Puasa tahun ni sedikit berbeza dari tahun-tahun lepas, sebab puasa aku kali ni tak cukup. Hari tu masa masuk hospital sebab gastritis, doktor hulur pil dengan air pada jam 10 pagi. Aku telan je. Tak elok pon sakit tu. Masa balik still sakit lagi, tapi aku tipu kata tak sakit, sebab nak keluar cepat, nak pergi kedai buku. Orang kirim buku. So, sesiapa yang sayangkan aku, tolong la ingatkan aku untuk ganti puasa sehari.

Owh by the way, Myvi baru agak cantik. Lagi cantik dari siwon oppa..

1 comment:

ibnyusoff said...

asip,jgn lupa ganti puasa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...