Friday, December 16, 2011

Ngesot

Aku terjumpa satu berita, video ni. Dah lama dah jadi, sabtu haritu. Pasal seorang remaja perempuan yang ditendang pengawal keselamatan di muka.. Dahsyat, bukan?

Pada aku, pak satpam (security guard aka satria pengaman) itu tak bersalah. Dia telah melakukan tindakan yang tepat.

Kalau malas nak baca/tengok video tu.. aku cerita je la...

     Seorang perempuan nak prank kawan-kawan dia yang tengah naik lift. Jadi, dia bersiap-siap dengan berpakaian putih dan mengengsot (merangkak) die depan pintu lift, meniru gaya seperti 'suster ngesot' (crawling nurse ghost). Kawan-kawan dia ada dalam lift bersama satpam ni. Bila sampai di lantai (tingkat) sekian, masing-masing dah bersiap nak keluar, dah berdiri depan pintu.

     Arakian, tatkala pintu lift terbuka, kagetlah (terkejut) semua yang ada di dalam lift sehingga mendapat reflex terdorong ke belakang kerana takut melihat hantu di muka pintu lift. Pak satpam juga turut terkejut cumanya.. reflexnya berbeda. Dia keluar dari lift lantas menendang muka hantu tersebut!

     Apabila melihat hantu tersebut mengerang, pak satpam segera mendekati hantu tersebut untuk meneruskan reflexnya demi memastikan hantu tersebut benar-benar mati (ok, tipu. aku tambah sendiri). Kawan-kawan hantu tersebut, apabila menyedari hantu itu adalah kawan mereka, segera menahan pak satpam dari terus meng-exorcize hantu tersebut.

     Hantu tersebut telah mendapat cedera pada pipi serta patah dahi. Bapa hantu tersebut yang merupakan orang kaya, telah membuat laporan polis ke atas pak satpam tersebut.

Bagaimana pun, sokongan masyarakat berpihak kepada pak satpam tersebut. Fabecook. Interview dengan suster ngesot.

"“Silly unstable teenager, lucky for you you didn’t die of the security officer’s kick and become a real crawling nurse in the apartment ... Why don’t you just accept the result of your own doing? It was a reflex; the security officer couldn’t have kicked you intentionally,” - komen seorang fabecooker.. tapi pada aku.. tak perlu la nak judge orang lain (nice saying, pengomen!!! haha)

Ps: Tindakan yang tepat. Tiada apa yang harus ditakutkan. Hantu juga bisa patah gigi..

2 comments:

Asyiqin said...

Gara-gara prank, muka cantik jadi cm muka antuu..cian~ Nak knekan org, sendiri terkena.

Asip Hussin said...

eleh, cakap org konon~ (tibe2 je haha)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...