Sunday, June 20, 2010

Abnormal



Sesungguhnye, aku tak suke cuti..

Ok, tipu.
Aku suke cuti sebab cuti adalah...cuti.
Sape yang tak suke cuti kan.

Tapi atas sebab-sebab tertentu, dalam kesukaan aku terhadap cuti, aku tak suke bercuti kerane aku akan bercuti secuti-cutinye.

Waktu cuti, aku akan subuh pade awal waktu. Awal seawal-awalnye yakni sesudah azan habis dilaungkan. Isnt it great? Tapi itu tak bermakne aku bgn awal. Ianya terjadi kerana pade saat itu aku masih lagi terjage.

Aku makan tengahari beberape menit sebelum azan asar berkumandang..

Tidur macam bayi. Kalo bayi tu boleh berfikir, aku pasti die pon pelik sebab aku tidur lg lame dari die.

Kehidupan hanye normal selepas asar. Tapi itu hanye sementare. Bile jam menunjuk ke angke 12, die jadi tunggang terbalik semule. Sepatutnye org tidur, tapi aku tak tidur. Jadi pak guard. Jadi burung antu. Jadi satpam.

Movie, movie, movie. Seyesly aku bukan penonton tegar..tapi seseorang telah mempengaruhi aku.

Buku? Tunggu dulu, baru minggu pertame. Exam lambat lagi.

Sekarang aku berade di blok cardiovascular. Bererti, aku sepatutnye dah mahir lagi expert pasal sistem respirasi, saraf, otot, tulang dan embriologi. But hakikatnye adalah..i am not. Aku just tau basic2 je. Hafal yang senang2 je. And yet, still bermimpi nak graduet dgn jayanya. Berangan la kaaw.

Kepade kawan-kawan, remember this. Mase akan berlalu sangat pantas.. Masa dengan kejamnye akan meninggalkan kite kalau kite leke. Kite tak kan mungkin mampu mendahului masa. Tapi kite masih boleh berlari seiring dgnnya. (aku tak paham ape aku taip)



Selamat Hari Ahad. Esok hari Isnin. Luse Selase, Then Rabu, Kames, Jumat, Sabtu dan..Ahad semule.

See, tak sedar kan?


***btw, tu bukan gamba aku...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...