Tuesday, June 28, 2011

Mengendap


(sambungan post Jaringan -Kerja Sosial...)


    Dalam febcook.. stalker adalah istilah yang digunakan untuk merujuk kepada orang-orang yang suka mengendap wall, profile, gambar-gambar dan apa sahaja yang terdapat pada page orang lain sama ada orang itu dikenalinya atau tidak dikenalinya. Dan perbuatan ini dilakukan di luar pengetahuan orang yg di-stalk, serta dilakukan dengan penuh minat dan.... bernafsu. (jangan nak tipu aku laaaa)

1. Kau pergi profile page seorang kawan kau, baca status dia single atau tidak, tengok profile picture dia, ketahui apa yang dia suka makan, movie kesukaan, buku kegemaran dll - maka kau stalker.

2. Kau pergi wall dia, dan kau nampak something yang dia post,

Siti Kucing oh, rindunya i~
(Lorenzo likes this.)
Lorenzo rindu i ke~? =P
Siti Kucing perasannye die~
Lorenzo memang betul you rindu kat i, mengaku je la XD
Siti Kucing huhuhu gatal la you ni ^.^

...jika kau jumpa dan baca dan baca dan baca - maka kau stalker

3. Kau pergi ke album dia, kau tengok semuaaaa gambau yang dia post. Memandangkan dia cantik, kacak, mata bulat, lesung pipit, bibir mungil, dah pakai tudung pun orang still boleh nampak itu, baju menutup semua tetapi ibarat tidak berbaju, pergi mandi sungai pakai boxer je... maka kau pun berminat nak tengok dia. Setiap kali dia upload gambau, kau akan tengok semuanya - kau stalker.

    Ok.. sekarang sesi pelik dan hairan. Kalau la aku yang buat kerje-kerje tengok ni... orang akan kata aku stalker. Soalan aku adalah.. kenapa aku stalker? Kau sendiri yang post pasal pertukaran status kau dari in relationship kepada single, kau sendiri yang tayang komen geli-geli kau kepada dunia, kau sendiri yang tunjukkan segala maklumat kau. Kau yang tayang untuk orang lain tengok.

    Kau tahu orang akan boleh baca, tetapi kau sendiri yang upload gambar yang kau snap dalam jamban, kau sendiri yang upload gambar kau bertudung tetapi diselimpang ke belakang sampai terpapar bentuk-bentuk dan tonjolan-tonjolan, kau sendiri yang tayang gambar kau dengan lelaki/perempuan bukan muhrim berpelukan di ladang strawberi, kau sendiri yang tayang gambar kau tak tutup aurat sambil bermain kura-kura. And then.. bila ada orang tengok.. kau kata dia stalker.

Sekarang sila jawab.. adalah orang itu yang stalker.. atau kau yang FLASHER????


Kalau menurut kefahaman aku, (aku bagi contoh situasi)..
Stalker: Kau sedang bermesra-mesra dengan isteri di dalam rumah, atau di halaman rumah.. tiba-tiba ada orang duduk dalam semak berdekatan dan mengendap kau dan isteri.. orang ini adalah stalker.

Flasher: Kau sedang tunggu bas di bus-stop. Tiba-tiba ada seorang lelaki datang, dan buka seluar dia cepat-cepat supaya kau dapat melihat alat genitalnya. Kau tak minta dia tunjuk, tetapi dia sukarela tunjuk.. orang ini adalah flasher.

So.. mana lebih tepat. Dia stalker atau kau flasher?

Sekian. Sama-sama...

5 comments:

Amin Baek said...

gmbr pisang tu xleh blah..haha

Asip Hussin said...

pisang nakal namanya =P

Zanaishi said...

huhu baru berkesempatan bc entri yg ini.ak bersetuju sangat sangat sangat ngn entri ko nie.penah gak terpikir pasal nie before nie.kalo xmo bg org tgk or bc xyala publish kt fb/blog or wateva lah.kn2?uhuh

Asip Hussin said...

actually, pade pendapat aku.. die nak perhatian kot huhu. kalo kat luar, die kurang dapat perhatian, so, die try kt alam maya~

Kelip-kelip said...

sekian, sama2? =.="

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...