Sunday, January 8, 2012

Keputusan


Kasim terjaga dari tidurnya. Masih mereng-mereng sedikit kepala dia. Sakit kepalanya masih belum hilang walaupun dah tidur..

Sambil terpisat-pisat, dia terhidu bau harum dari dapur. Kawan serumahnya beli Pizza Super Supreme extra large dengan tepian Cheesy Bite. Perutnya yang sejak tadi berkeroncong, bagaikan meminta-minta pizza tersebut. Namun apakan daya, pizza itu bukan kepunyaannya. Akhirnya dia mengambil keputusan untuk memasak maggi sahaja. Setelah makan maggi yang tak seberapa itu, hatinya gembira. Walaupun bau pizza itu masih menusuk.. tetapi dia sedikit pun tidak kisah dah..

Kini tekaknya haus. Dia teringin hendak menikmati Pepsi Blue yang dingin. Bagaimanapun, kakinya terasa berat untuk melangkah ke kedai, membeli air kegemarannya itu. Lalu, dia ke tong air kosong, menuang segelas air kosong dan meneguknya sampai habis. Air kosong itu tidaklah sesedap mana jika hendak dibanding dengan Pepsi Blue, rasa pun tiada.. tetapi hatinya puas. Kasim tidak lagi memikirkan untuk mendapatkan Pepsi Blue walaupun dia mampu membelinya..

Sewaktu melangkah masuk ke biliknya, dia terhenti. Berfikir sejenak.

Dan akhirnya.. dia mengambil keputusan untuk menikah..



dapat?


[30:21]

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...