Thursday, November 24, 2011

Bertukar!


Morphing untuk power rangers yang keenam selalunya lebih awesome dari morphing power rangers lain. Sixth ranger merujuk kepada Ranger istimewa yang muncul pada pertengahan siri power rangers. Misalnya kalau siri mighty morphin power rangers, sixth ranger-nya adalah green ranger atau white ranger. Kalau dalam power rangers wild force, Lunar Wolf merupakan sixth ranger-nya.

Setiap siri Power Rangers ada tema-temanya yang tersendiri, seperti ninja (kerana PR asalnya dari Jepun), elemen alam, haiwan purba, haiwan hutan, kereta lumba dsb.

Dan biasanya sixth ranger dari mana-mana siri akan memiliki nama-nama atau theme yang cool (bagi aku la). Misalnya Solaris Knight dari PR Mystic Force, bertemakan matahari. Atau Mercury Ranger dari PR Operation Overdrive, bertemakan mercury which is logam berat, n which is jugak.. cool kot haha. Lainnya adalah.. Drago Ranger, Rhino Ranger, Gold & Silver Ranger, Shadow Ranger, Quantum Ranger dan banyak lagi la! *excited gila*

Bagaimanapun, bukan semua siri PR menarik untuk ditonton. Kebanyakannya sangat tipikal, lawan-raksasa kalah-jadi gergasi-panggil robot-lawan-menang. Tapi ada juga siri yang betul-betul berbaloi untuk ditonton. Salah satunya Power Rangers RPM. Sangat lain, plot ceritanya tidak setipikal siri lain, dan tampak matang.

Yang lainnya adalah Power Rangers Time Force.. aku suka temanya. Time Travel! haha. Penjahat dari masa hadapan melarikan diri ke masa lampau lalu dikejar oleh polis yang juga Power Ranger. Namun ceritanya agak simple.. walaupun mereka berlawan di masa lampau, butterfly effect dan time paradox tidak terjadi. Too bad. Tapi kira ok la, kang kalau dia betul-betul buat cerita macamtu, pening pulak kepala budak kecik. Silap-silap nangis sebab berat sangat jalan ceritanya.

Kenapa la aku suka sangat power ranges ni.. tak tau la saye~




Aku sudah 22 20. Tak lama lagi nak kawen (haha). 
Dan aku masih meminati power rangers.. hmm..

...aku rasa tak ada masalah kot huhu

1 comment:

Asyiqin said...

Adoi~ xtau nak kate ape dh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...