Monday, October 3, 2011

Medan Tempur

Tak sangka pula yang kamar itu, tempat menyegarkan diri, menyejukkan tubuh.. kini boleh menjadi medan pertarungan buat aku. Dewan ujian. Mimpi ngeri.

Setiap kali melangkah masuk, terasa seolah-olah seperti sedang melangkah masuk ke sebuah gelanggang tempur. Bersiap untuk berperang dengan diri sendiri. Aku manusia biasa, tidak mungkin lari dari melakukan kesilapan. Yang aku harapkan hanya secebis kekuatan.

Jika aku tersungkur, ternyata kerana kelemahan sendiri. Bukan lemahnya kekuatan tubuh yang menjatuhkan aku, tetapi kerana semangat yang rapuh, keazaman yang tumpul..




Hmm.. tiada apa yang boleh dilakukan sekarang melainkan bersabar dan bersabar. Bantuan dan penyelesaiannya akan tiba. Cuma masa yang mengantarainya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...