Wednesday, October 26, 2011

Puas


Kadang-kadang aku rasa macam sangat terharu bila belajar. Terharu yang buat sampai nak menangis (haah, aku sentimental, emotional, tidak rasional). Kau orang tak pernah ke rasa? Bila mana kau tengah belajar sesuatu, yang kau rasa sangat susah nak faham, yang selama ni kau hanya hafal je sebab macam mustahil nak mengerti.. tapi tiba-tiba pada suatu hari, kau faham benda tu.

Perasaannya macam.. wow, amaaaazing! Macam first time jatuh cinta. Atau first time lamaran kita diterima setelah ditolak berkali-kali. Bila ditolak berkali-kali, sampai kita rasa macam memang dalam dunia ni tak ada sesiapa pun yang nak kat kita, sampai kita rasa nak give up. Tapi suatu hari, disebabkan kita tetap teruskan usaha, dengan tak semena-mena, ada yang sudi menghulurkan tangan, mengukir senyuman, menyambut lamaran. Haaa, macam tu la perasaannya.

Yer. Aku tahu. Aku hanya membuka buku, dan berusaha memahami. Apa yang heboh sangat, kan?

Tapi..
Berusaha untuk memahami itu sahaja sebenarnya sudah cukup untuk memberikan kepuasan. Dan kefahaman yang didapat setelah usaha tersebut.. hanya orang itu sahaja yang tahu macam mana perasaannya.. =')

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...