Wednesday, September 9, 2009

Tak Sedap Hati

Aku tak sedap hati. Dan aku pasti, ape yang aku rase ni tak same dgn 'tak sedap hati' yg selalu2 aku rase. Kali ni semacam je tak sedap hatinye..

Aku tak tahu ape cerite sebenarnye sebab mase berite bersiaran aku ade dalam kerete, menuju ke rumah atok. Tapi dari ape yg aku dgr melalui perbualan ayah aku dgn pakcik aku, mmg menakutkan aku. Destinasi aku ni mmg tak meyakinkan aku. Ade je berite2 yang tak enak sepanjang mase. Bencane alam, masalah masyarakat dan sebagainye. Bukan aku tak yakin dgn pendidikan di situ, tapi melihatkan keadaan2 sebegini, hati mane yang tak risau. Mereke sememangnye telah lame berdendam dgn kite, isu lagu Negaraku, irama poco2, kebudayaan negare yg dikatekan ciplakan dari mereke, isu kemerdekaan dan byk lagi isu lain. Semue isu2 ni sengaje dibesar2kan smpai menakutkan pelajar2 mcm aku ni.

Macamane pon aku kene perbetulkan niat aku, iaitu utk menuntut ilmu. Even aku masih lagi ade rase kecik hati, tp itu semue tak membawe ke mane. Mase depan aku, aku sendiri yg merancangnye. Mase depan aku..semuenye atas keputusan yg aku buat. Tapi yang pasti aku tak kesah semue tu. Semue tempat pon same je, kan?(kate2 yg biase aku terime dari org ramai) Even aku berade di negare paling maju sekali pon, andai aku gagal membawe diri, kecundang jugak nanti. So, tak ape la..aku redha.

Kepade semue kawan2 aku, aku nak mintak maaf dari ujung rambut smpai ujung kaki. Kalo korang xde rambut, sori yer..no offence. Tp kalo korang xde kaki sebab main mercun, aku xtau nak kate ape.. Ade teramik apape, termakan smpai kenyang tanpe aku sedar, aku mintak halal yer. Bukan sengaje aku makan, aku tgk mcm sedap je..pasal tu aku amek. Anyway...semoge korang berjaye walau kat mane korang berade. Aku plak kat sane nanti, aku tak tau ape nasib aku..mudah2an selamat la insyaAllah~





303

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...