Sunday, September 27, 2009

Thanks For The Compliment


Kenape mesti nak bandingkan aku dengan orang lain? Mereke, mereke la..aku, aku la. Aku tak mungkin same dengan mereke, dan mereke tak mungkin same dengan aku. Care mereke bertutur, gaya mereke, care mereke malayan kawan-kawan..masing2 diciptakan unik dan berbeda..

Sampai sekarang aku masih tertanya-tanya, kenapa ade orang boleh berfikiran sebegitu. Apabila melihat akan perubahan aku, mereka keliru dan bertanya "kenapa jadi macamni? kenapa cara anda tak sama seperti Ali, Zali, atau Kamil (bukan nama sebenar). Tak boleh ke anda jadi macam mereke? Cube tengok Daus, Padil or Zafran (bukan nama sebenar).
Mereka lain, mereka tak sama macam anda. Kite x senang la dgn kelakuan anda yg sebegini..."

Seyesly, aku kecik hati bile dgr ayat mcmni. Aku sedar aku ni terlalu byk kekurangan dan siapalah aku untuk dibandingkan dengan nama-nama yang disebutkan tu. Tambah memedihkan hati bile name2 yg disebutkan tu merupakan nama kawan2 yang aku kenal rapat. Mereke memang banyak kelebihan dan aku akui aku mengagumi keterampilan mereke. Tapi bile sekali ade orang membandingkan aku dengan mereke...aku benar-benar kecewe. Terase betape hinenye aku ni. Alangkah sedih bile orang tidak memandang aku sebagai aku.

Aku tak boleh la nak memaksa org utk memahami aku apatah lagi utk menerima cara aku kerana itu merupakan hak dan kebebasan masing2. Jika ada kesilapan dan kesalahan, aku tak kisah jike ade yang nak menegur. Silakan. Suara anda amat berharga buat saya. Tapi sekurang-kurangnya, jangan membandingkan aku dengan orang lain..

Sejujurnye, aku benar2 kecewe dengannya.
"
Ap
e yang aku rase dulu, kini hilang same sekali..."


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...