Friday, December 18, 2009

Aku Yang Terkecewa

OhTidak... Ianya berlaku lagi dan ianya sangat mengecewakan aku. Di sebabkan semalam aku bgn kol 6 pm, maka aku telah kehilangan jadwal tidur normal bagi insan2 biasa. Pade jam 12 tghmlm tu aku cube tido lagi skali dan hampir berjaye. Tetapi dengan tidak semena-mena boley plak ade org ajak makan. Makan pizza. Aku cukop pantang kalo dgr pizza ni. Tu adalah mende pertame yg aku akan kejarkan dulu. Dan jika aku diberi pilihan antara pergi ke bulan dgn pergi ke kedai pizza, nescaya kedai pizza la yg akan aku tuju tanpa sebarang keraguan. Tp dlm kes smalam pizza tu xde di kedai, ianya dibawa balik.

Lepas je makan, terus xleh tido da. Aku pon tunggu la. Kol 1, kol 2, kol 3....still xleh tdo. Pastu sebab da terkecewe karena xleh tido, aku pon melaksanekan misi chatting-dgn-org-smpai-org-tu-terlupe-utk-tido. Misi ni berjaye dan teman tu hanye tido lepas di solat subuh haha. Lepas ni aku nk buat smpai die terlajak ke zohor plak. Tp ni bukan citer die, ni citer aku. Kire ok lagi la sebab die dpt tido. Aku? still terpaku di atas tilam. Akhirnya aku mengambil keputusan utk x tdo langsung sebab kalo tdo, berkemungkinan besar akan terjadi peristiwa yg sama mcm hari sebelumnya. Dan lagi aku mungkin akan terlepas peluang utk menghantar suatu penghantaran penting yg bersejarah.

Lebey kurang jam 8-9 pg, aku pon memulekan kayuhan ke suatu destinasi misteri. Pergi bersama sebuah misi yg mustahil. Bkn ape pon, nak anta barang jer..detailnye xperlu la nak diciterkan, biar aku simpan sorang. Cumenye satu je aku nak sebut.."sob2, yerlakan, org x sudi...siape la aku ni" hahahahaha. Don worry, aku x rase apape. (jike anda tidak faham, bermakna perenggan ini bukanlah dituju kepada anda)

Segalenye berakhir beberape detik sebelum azan asar berkumandang. Aku tertidur!!! OhTidak....

It all happen before i knew it. Bile aku tersedar, masa dengan kejamnya telah pergi jauh dan meninggalkan aku. Pergi bersama-sama waktu solat asar dan maghrib. Aku terjaga tatkala azan isyak berkumandang. Tak pulak aku sangke, kate2 seorang teman yg aku anggapkan sebagai gurauan, rupenye btol2 menjadi kenyataan buat aku. "kang tlps smp isya tros aku x jamin" haha..sob2

Adakah ini kesudahan yg baik buat aku? Obviously...NO! Cuti aku masih panjang dan selagi itulah aku tak akan berputus asa. Aku akan terus cuba dan mencuba utk memperbaiki cuti aku. Aku bukan batman yg beraksi di waktu malam (unless kalo aku da kawen, lain citer la). Aku juge bukan kupu2 malam (!!!?). I just wan to be normal mcm org lain, atleast normal dlm bab2 tido ni la.

Aku akan terus berusaha..

 




ps: terime la kehidupan ini sebagaimana adanya, dan terimelah ape yg "diterime itu" seadenye. Happy birthday, buat anda di sane.. (i wish i cud say it earlier)
451

2 comments:

iera shahirah said...

asip2..tido pun masalh ker..huhu..
nk pil tido ker???hahahah..so nnti boleh tido normal balik...heheh

Asip Hussin said...

isy2. lain org lain la masalahnye. xpe, waktu cuti je mcmni. nanti da stat kelas die ok balik~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...