Tuesday, December 22, 2009

Kedinginan~


Sejuknyer... Seronoknye hidup ini. Kite tak mungkin akan kebosanan jike kite tau mcmane nak menggunekan mase dan tenage kite dgn bergune. Walau sebanyak mane pon yg kite tau, mesti akan ade mende yg kite tak tau sebab ilmu itukan luas...saaaaaaaaaangat luas.

Semalam aku telah mempelajari somthing yg baru buat aku. Sejuk, keras dan jgn-main-kalo-malu. Itu je la yg mampu aku describe. Kenape keras dan sejuk? Karena ianya melibatkan penggunaan ais yg banyak utk membine ice ring tu. Inilah die yg dinamekan ice-skating. Actually xde ape yg nak dimalukan kalo tak reti main. Dah namenye pon tak reti, buat la care tak reti. Even kalo kite malu sekali pon, bukan boleh jadi reti.

Ape yang aku cube sampaikan adalah, bukan kite je yang tak reti. Majoriti pengunjung yg main, semuenye tak reti pade awalnye. "So, kalo x reti buat ape dtg?" That is a bangang question utk ditanyekan. Mesti la utk me-reti-kan diri, menimbe pengalaman baru, menghilangkan keboringan dan bergembire. Post ini ditujukan kepade aku sendiri kerane pade awal2nye, aku berpikiran mcmni la. Tapi lepas pikey dalam2, baru la aku sedar..aku tak kan reti kalo x mencube. And kalo da cube but still x reti..atleast aku dpt pengalaman baru.

Pergi bertige, dan main berlime. Inilah yg dinamekan misteri persahabatan (apo aku merepet ni???). Just roundneck, suar biase2, n selipar jepang. Takde golve, xde baju sejuk n xde apape.  Da tu, bile sampai sane, gigil2 sebab sejuk. Ini je la yg aku rase agak sengal sket. Bile da settle fee, kasut dan ape sume, aku pon melangkahlah masuk dengan yakinnye ke dlm ice ring tu. Wow! Menarik, sesuatu yg baru~

Konsepnye same macam main roller-blade tu, tp lg licin, smooth, dan senang hilang keseimbangan. Mase mule2 main mmg la mcm ulat gonggok je, lembab yg amat. Bkn ape, nak blaja stabilkan diri dulu. Then bile da confident baru la gerak laju sket...laju lagi...lajuuuuu laaagiiii....dan JATUH!!! hahaha~ Biase la tu. Kalo tak jatuh mase main xdapat la rase keseronokannye. Lagi2 bile dtg dgn kawan2, same2 gelak2 haha. Actually xde ape yg nak dimalukan kalo jatuh, namenye pon first timer. Lain la kalo da pro, tetibe jatuh mcm nangke busuk, segan gak la. Bek takyah jadi pro. Yang penting adalah jgn jatuh teruk2 je la, nanti luke.

Sepanjang due jam tu, adela dlm 4,5 kali aku jatuh. Jatuh sebab xleh brek, jatuh sebab orang langgar, jatuh sebab gatal2 nak tiru gaye2 org pro tu,  jatuh sebab hilang kawalan sebab ade member nak kasi hi-5 tapi bile da dekat die dgn sengalnye menyorokkan tangannye, jatuh sebab nak eksyen kt pengunjung2 yg berdahi licin konon2nye kite da boleh skate laju, dan jatuh tanpe sebab. Ini adelah punce2 kejatuhan bukan sahaje aku, tapi juge kebanyakan dari kite hehe.


Kesimpulannye, tak rugi mencube. Kalo jatuh, bangun la balik. Kalo kene gelak, kite gelak la skali. Mereke bukan gelak sebab merasekan kejatuhan itu sesuatu yg memalukan, tp mereke gelak sebab rase geli gati. Lepas tu kalo mereke plak jatuh, kite la gelakkan plak. Fair, rite? Dan semestinye yg gelak itu adalah kite2 sendiri. Orang lain sikit pon x kesah n malas nak layan ...unless kalo kite menggatal dgn awek die haha~






515

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...