Thursday, December 17, 2009

Cutiku dan Tidurku



Cuti merupakan istilah yang paling menyenangkan bagi kebykan orang, biarpun org itu seorang pelajar, seorang pemain saksofon mahupon seorang majistret. Namun ade juge segelintir dlm dunie ini yg x berape suke akan cuti terutama sekali cuti tanpa gaji, mahupon "cuti selama-lamanya". Walaubagaimana pon, cuti masih lagi merupakan term yg indah buat aku di sini.

Dalam keseronokan bercuti, ade beberape perkare menjadi igauan dlm kehidupan aku. Setiap kali dtg sebuah cuti aku sering berharap agar "cuti kali ini lebih baik dari cuti yg lalu". Karena apa? Obviously hari cuti aku sentiase lebih teruk dr hari aku x cuti, so pasal tu la aku harap atleast ianya better dari cuti sebelumnye. Hal ini bersangkutan dengan ape yg aku buat mase cuti. hampir 70-80% mase cutikku selalunye habis pade aktiviti yg digelarkan tidur. Hari ini misalnye, aku pon x sedar kol bape aku tido. Tapi yg sure aku seolah-olah dpt melihat sinar mentari terbit b4 aku terlelap. DAN kol bape pulak aku terjage? Alangkah malangnye nasib aku, aku x mampu melihat matahari bekerje pade hari ini karena bile aku membukakan mate, matehari sudah pon melabuhkan tirainya...

Ya, itu lah yg sering terjadi pade aku. Aku takut utk tidur di malam hari karena risau x terjage di pagi hari utk menunaikan solat subuh. Maka sebab itulah aku mengambil keputusan utk tidur lepas solat subuh. Tapi ape yg berlaku adalah lebih mengecewekan. Sebaik shj aku terjage aku harus combo tige solat sekali gus, zohor, asar dan maghrib karena mase tidurku yg panjang telah menelan waktu-waktu solat tersebut. Alangkah teruknye diri ini..

Dan cerite tidur itu tidak terhenti di situ. Aku penah mencoretnya di satu post sebelum ni. But the point is, aku sentiase membuat azam yg same setiap kali menjelang musim cuti tapi malangnye bile cuti habis, aku akan terkecewe sendiri.


Kepade yg pulang ke tanah air tercinte, hati-hati la dalam penerbangan tu. Kalau boleh gi jumpe pilot, kate kat die "jgn bawak laju2 yer". Biar lambat, asal selamat. Kalo tetibe ternampak ade org melepak atas sayap plane tu mase flight, jgn takut2, aku tak kaco korang, aku tumpang rehat je. Pendek citer, selamat pulang (serte selamat tak pulang pade mereke yg lain) dan selamat bercuti.

 

361

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...