Sunday, March 14, 2010

100th!!!


Yup, ini adalah post ke-seratus aku dan jugak post terakhir aku before aku mengepak terbang semule jap lagi. Skrg kol 1234pg dan aku masih belum tidoq. Pemanduan ke airport esok merupakan tugasan terakhir aku sebagai drebar keluarga utk cuti ini. Lepas ni, job tersebut akan di take over balik oleh ayah aku or abg aku (kalau die balik umah).

Seratus ke? Ha'a, yang terrekod nampak macam seratus, but jumlah sebenar aku sendiri tak pasti. Seratus ini hanyalah entry2 rasmi yang aku postkan. Yang tak rasmi aku letak kat tempat lain. Macamane leh jadi tak rasmi? Ade certain2 post yang aku dah taip, tp aku tak jadi nak post atas sebab2 keselamatan dalam negeri dan jugak keselamatan diri, hati serte peribadi orang lain. Tapi aku sayang nak delete post2 tu sebab ade di antarenye yang dah mencecah 1000 words. So, dari aku biarkan ianya bersawang dan berlabel draft dlm blog aku, ade baiknye aku buat blog lain dan post segalenye kat situ.

Bagi aku, blog bukanlah sekadar entry yang anda taip. Sesetengah org tak kesah ttg ape kandungan entry yang dipostkan. So, thats why la kadang-kadang di certain2 blog kite dapat melihat cuma satu or dua words sahaje yang ditaip, lepas tu terus post. Antarenye "hari ni aku geram sungguh, sebab taktik ngorat aku berjaye dipatahkan oleh ayahnya" or "kalau aku tau die dah berbini, mati idop semule pon aku xnak main jeling2 ngan die". Bagi aku ianya terlalu ringkas. I want to know the whole story!

Bagi aku jugak, blog bukanlah sekadar layout yang berwarne warni serte ade bling2. Yer, memang layout itu sgt penting, mampu menarik perhatian seseorang dan memberikan 1st impresssssion yang baik. Tp, bagi org mcm aku yang lebih mementingkan story, layout cantik mane pon..aku tak berape nak amek kesah. But itu semua terpulang kat diri masing-masing la, kan? Ade sesetengah blogger puas bile dapat tukar layoutnya seminggu sekali. Ade pulak yang gembire bile layout die penuh dgn gadget2 canggih serte ade salji2 turun kat page die. Maybe ade yang happy bile layout die diwarnai dgn warna kegemaran, pink misalnya. So, teruskan ape yang anda buat, asalkan anda gembira dgnnya~

Erm...ade gak yang letak lagu kt blog mereke. Biasenye bile berhadapan dgn blog mcmni, aku close je terus. Aku selalu pasang lagu kt laptop aku, so bile ade mende2 yang mengganggu keharmonian musik yang aku tgh dgr, dgn serte merte aku akan exterminate faktor tersebut. Bile aku da x dgr lagu baru aku bukak balik. Tp tu pon lepas aku mutekan laptop aku sebab bising hehe~

Pun begitu, ade di antare blogger yg suke menaip post2 hangat dgn niat yang tak best. Aku menggelar post2 ini sebagai sarcastic post. Yer, memang la blog tu kamu punye. Tapi hati orang yang kamu mengate tu, bukan milik kamu. Di luar nampak macam baik, innocent je, tp bile die start menaip abes semue orang dikutuknye. Maybe die ade masalah ngan orang lain tp die coward, tak berani nak berdepan terang-terangan. So, die pon taip la apape, sampaikan kadang-kadang tu jatuh saham org yg dikutuknya tu. Hey, if u r a man, be a REAL man, kenape nak buat something yang langsung x berciri kelakian mcm tu!? If your are a girl, kamu seharusnya malu dgn perbuatan mcmtu, tau tak!!!. Bile org jatuhkan kite, mesti kite marah, kan? Begitu jugak dgn orang lain. Everyone ade maruahnya sendiri..so, dont take it lightly. Dlm dunia blog ini, aku ade satu prinsip. Aku tak kan sebut name sesiapa pon! Unless die ade berbakti pade aku, so maybe aku harus mention sket la. Selain dari tu, tak dak!

Berkenaan dgn kepanjangan sesuatu post, memang aku akui post2 aku adekalanya terlalu panjang, sehinggekan ade yang tertidur sebelum sempat menemui noktah terakhir. But, ape aku kesah haha. Ini kan blog aku, suke hati aku le nak tulis panjang mane. Dan aku menulis dengan gembire. So, panjang mane pon aku x kesah, janji aku gembire. I do what i like, n i like what i do. Aku sayang dengan semue post yang aku buat. Aku mengarang setiap post itu dengan penuh perasaan. So, tak hairan la kalau aku katekan, setiap post aku tu mempunyai jiwanya masing-masing.
Ok, akhir kate, teruskan berbloging. Yer, memang la kite buat blog untuk orang lain bace dan sometimes kite happy bile ade orang kasi komen. Itu menunjukkan ade orang yang memberi perhatian pade ape yang kite ceritekan. Pun begitu, jangan la sedey kalo kotak komen kite tu kosong je or blog traffic kite tu tak bergerak-gerak. Even kalau anda mogok xnak tulis sebab xde orang bace, ianya tak kasi apape manfaat kat anda. Malah takde orang yang kesah pon. Aku percaye setiap orang ade cerite untuk dikongsikan. Mungkin cerite kite tu membosankan di mata sesetengah org, tp mane tahu di pihak yang lain cerite tersebut memberi impak mendalam pada dirinya, kan? Mungkin cerite anda boleh mengubah diri seseorang utk jadi lebih baik, or memberi semangat kepade mereke yang kehilangan cahaya. Kite tak tahu, kan?

So, teruskan "menulis" dengan gembire~

827

4 comments:

AkMaR said...

Ahahah...
Post ini comel, aku suka...
Tp, asa satu perkataan disitu yg menarik minat aku, "pink".
Hahahaha...
Mcm terasa plk, blog aku tgh sgt pink skrg ni... Hahahaha...
Tp, bak kata kau, "apa aku kesah.. tu blog aku..."

Anyway, mmg post kau pnjg2, ada yg aku x smpat2 nk baca..tp xpe, teruskan usaha anda!

Asip Hussin said...

Comel? mcm tuan die kot (mase kecik2 la, da besa ni aku sendiri pon rase uwek2). Terase ek? haha. Ramai kot yang pkai layout pink, sampai nek juleng mate aku haha.

Anonymous said...

aku stuju ngn komen ko sal blog yg ade muzik.Dulu ak pn pasang muzik gk kt blog ak.Kunun2 lagu fav la tu.Tapi bila ak jln2 kt blog org,n terasa agk serabut la,so ak pn buang la lagu kt blog sndiri,sb ak fkir org pn msti serabut gk ngn lagu kt blog aku..

heee~

Asip Hussin said...

tu la pasal, mcm2 lagu ade. kalo lagu melayu yg aku phm tu pon da terase serabut, apatah lagi lagu korea (opps~) or industan yang aku tak paham langsung.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...