Saturday, August 14, 2010

Peningkah?

Sesungguhnya...
Aku sangat tak suke shopping...

Hari tu konon-konon je nak gi beli-belah. Plannya adalah pergi, beli dan blah secepat mungkin. Simple je, kan? Aku ingat lepas dah setahun, dah ok la kefobiaan aku terhadap kedai baju ni. Rupenye same je macam dulu. Aku rase aku ade penyakit peningjikemasukkedaibaju la.. Aku tak paham kenape orang buat baju banyak-banyak. Tak rimas ke dikelilingi bende yang same je? Pekedai tu plak, hari-hari duduk dalam timbunan baju, tak lemas ke???

Akhirnya aku dimarahi oleh orang-orang yang menemani aku.. "asek merungut jer!!!"

Aku x suke pegi kedai baju....

*****

Sesungguhnye...
Aku tak belom reti pegi pasar...

Hari-hari niat nak belajau masak gulai la, masak merah la, kari la, kurma la dll. Tapi niat hanye tinggal niat sebab aku takut nak masuk pasau.. Aku takut tgk sayur banyak-banyak kene susun tingkat-tingkat tu. Aku takut tengok ayam tergolek-golek atas meje. Takut tengok bawang dan halia. Dan yang paling aku takut adalah... orang yang jual ayam, sayor same bawang-bawang tu. Bukan takut ape pon..takut nak sebut ape yg aku nak beli je (macam takut nak suro angkot berhenti). Adoih la saye... Harus lebih berani!!!

Akhirnya aku diketawakan oleh orang-orang yang menemani aku.. "haha"

Aku takut pegi pasar....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...