Wednesday, August 11, 2010

Tajuk Post Ini Adalah Selamat Berpuasa Kepada Semua Yang Boleh Berpuasa. Yang Tak Boleh, Jangan Lupa Ganti Bila Dah Boleh Puasa.


Aku pon nak tulis pasal puasaaaa!!!!

Puasa adalah menahan diri dari makan minum serte melakukan kerje lain yang boleh mengurangkan pahale puase seperti mengendap orang mandi, mandi bersame orang yang dimengendapkan tu, menonton hikayat biru di laman maya, menyorok belakang dapor restoran cina dsb.

Mase kecik-kecik dulu, aku penah kene tipu bulat-bulat dengan abang aku. Die kate, "kentut boleh batalkan puase". So, satu hari aku tahan kentut. Lepas tu kene gelak.

Kalau mak kejut, memang liat nak bangun. Tujuh kali kejut pon, masih menonggeng2 kat katil. Kalau ayah kejut.. mate merah-merah je mase makan sahur..

Orang sahur kite sahur. Orang puase kite korek idung. Mase buke, kite paling awal makan, 5 menit sebelum azan. Alasannya...tak elok melambat-lambatkan berbuka.

Sekarang aku dah besar. Dah boleh bangun sahur sendiri. Actually bkn bgn sahur, tp tak tidor malam sampai waktu sahor. Tak ape, yang penting aku puase.

Sepanjang bulan ni aku xnak pening-pening mase duduk depan laptop (kite rest dulu yer, nanti sambung balik lepas beberape taun). Aku nak buat keje bermanfaat. Mengasah bakat melukis, menghafal atlas anatomi dan merancang kewangan dengan baik. Aku jugak nak memburu semua nyamuk dan lipas yang bermaharaja lela di bilik member aku kt tingkat atas. Kalau rajen, aku nak membanteras kegiatan tikus-tikus di seluruh kota pada malam hari.

Shopping bukan specialty aku. Harus ade orang teman kalo nak gi shoping, untuk mengelakkan aku pengsan, pitam mahupon hilang dalam ramai. Sape rase mampu bertahan dgn amukan puaka aku, anda sangat dialu-alukan untuk teman aku shopping. Mane tau aku belanje aiskrim. Ape? Puasa? Kalau mcmtu...xleh buat ape la~

1 comment:

Amin Baek said...

selamat berpuasa sip..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...