Monday, April 26, 2010

Tak Sengaja Terjumpa

Secare tak sengaje aku telah terjumpe 2 orang yang menarik semalam. Actually biase je orang-orang ni. Ape yang membuatkan aku rase mereke menarik adalah, tanpa berkata apapa mereke telah membuatkan aku terfikir sesuatu yang kerap aku abaikan. Maksud aku, hanye dgn memandang atau mengingati mereke, itu sudah cukup utk mengingatkan aku akan sesuatu yg sangat penting itu..

Itulah yang selalu kite dengar, "iaitu orang yang apabila kamu memandangnya, maka akan menjadikan kamu ingat pada Allah"

Dulu aku dgn berapi-apinya penah menerangkan pade seorang teman aku tentang pelbagai bentuk larangan dalam perhubungan seorang laki-laki dan wanita. Dan alhamdulillah, die paham. Lepas dari event tu, kami tak ade lagi dah contact-contact mcm dulu dan ianya berlanjutan sampai la ke sekarang. Even sukar, tapi somehow aku rase relieve. But then aku terfikir, adakah hukum itu hanya diapplykan kepada aku dan dia? Macamane plak dgn aku dan orang-orang lain?

Seyesly aku rase bersalah. Bile menegur, menasihat dan kasi peringatan pandai je, tapi diri sendiri tak amalkan. [61:3]

Seyesly aku harus berhenti dari menaip, mengatekan mende2 tak perlu dan bergurau yg bukan2.. kalau dengan online ye em tu mampu mendorong aku utk melakukan kesilapan yang sama, so dgn senang hatinya aku akan offline mende tu 24/7. Kalau dengan menulis shoutout di ef be tu mampu membuatkan aku terleke, aku rase dah sampai mase utk aku tamatkannya..

Kepade orang misteri tu, saye bersyukur atas perkenalan kite..(actually, pertemuan semula kita)
Nak letak ke name die kat sini?..tak perlu la, xnak kaco. Die nak belajar..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...