Saturday, May 22, 2010

A

Ada apa dengan huruf 'A'?

Untuk seketika, aku terfikir-fikir, siapakah yang mula-mula menemukan huruf A ini?

Aku merasakan A itu seolah-olah sangat istimewa dalam hidup aku.

Misalnye, kalo aku rase pelik sikit, aku akan kate, "Aik, boleh caye ke?"

Kalo aku rase macam blur, aku akan kate, "Adoyai.."

Kalo aku marah orang aku kate, "Ah, sudah la ko"

Kalo aku rase mcm ade mende sengal berlaku, aku kate "Alamak!"

Kalo org tergagap mase buat presentation, org sebut "aaaaa..."(stoper)

Dokter nak check tekak suro sebut, "aaaaaa"

See..kebanyakan word yg disebut, bermule dgn huruf A.

Name aku sendiri walaupon bermule dengan huruf H, org akan panggil aku dengan A jugak. Hasif > Asip.

A adalah segalanya. Ayah, abang, adik, akak (kakak sbenanye, tp saje buang K tu). Dalam keluarge aku, semue orang ade nickname yg mule dgn A kecuali emak aku. Mule dengan huruf E. Sebab emak sangat special.

Kalo exam, sume orang nak dapat A...

See, A sangat istimewa~


(nanti aku nak citer pasal B lak. Pastu C, D, E sampai Z~)

7 comments:

alma-chan ♥ said...

asip..
aku terpikir sorg je ble ko ckp A..
hahhaha :D
*gelak semangat*
:)

FatinZol said...

A sgt istimewa eh?..

*sedang hubungkaitkan dengan sesuatu...


hahaahahahaha

Asip Hussin said...

Adoyai. Amende (haa, A lagi~) la yg korang kate ni...

~dyanabila~ said...

alma,atin..aku pun terfikir 1 bnde je bile bce entry asip ni..hak3

Asip Hussin said...

aku pon terpikir jugak pasal ape yg korang terpikir tu. eh, korang pikir ape?

Anonymous said...

A for ALLAH by yusuf islam....lagu nih besh...

Asip Hussin said...

haaaa. dyana, aten, alma. nampak tak komen atas ni? tak terase insaf ke?
haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...