Tuesday, May 11, 2010

Masih Terkenang

Awas!
Bacaan kanak-kanak!
Hanya untuk 12 tahun ke bawah!

Kat post sebelum ni aku tulis "aku tak penah benci mahupon annoyed dengan pawe renjes", kan? Ok, aku tarik balik word tak annoyed tu sebab aku tetibe rase annoy dgn pawe renjes. Aku baru je tgk episod pertama siri terbaru pawe renjes iaitu Power Rangers Jungle Fury dan ape yg boleh aku katakan adalah....aku agak menyampah.

Siri-siri pawe renjes sebelum ni tak penah mengecewekan aku, dari Mighty Morphy Power Rangers sampai la Power Rangers Operation Overdrive. Utk setiap siri aku sentiase ternanti-nanti utk tgk mcmane proses pertukaran pawe renjes tu, fuh...sangat cool! Dan aku jugak sentiase teruje nak tgk costume mereke yang cantik. Seterusnye adalah jalan citer. Yer, siri ini agak kebudak-budakan, tapi asalkan jalan citernye logik dan boleh diterime, why not?

Aku tak kesah kalau terpakse berebut tv dgn adek aku. Adek aku nak tgk berite, aku nak tgk pawe renjes. Besenye adek aku mengalah la, sebab aku abang.

Ok, back to citer pawe renjes. Ape yg baru aku tonton tadi adalah sgt mengecewekan aku. Expectation aku sangat la tinggi pade siri ini maklum la, zaman semakin maju, so teknologi penyiaran pon sepatutnye semakin bermutu. Tapi yg terjadi adalah sebaliknye... 

Dah la character die tak ensem dan lawa. Transformation process pon tak menarik. Bile da jadi pawe renjes, costume die buruk. Terlalu banyak CGI. Jalan citer tak logik serte membosankan. Lakonan kurang bermutu dan tak real. Expresi muke dan gaye kesakitan tak menjadi. Ahhh, i hate this younglings.. Previous actor/ress seribu kali lagi baik dari ni.

Setakat ni siri paling best penah aku tgk adalah Power Rangers Time Force. Memang aku puji abes la siri ni. Aku siap donlod lagi opening theme die, letak dlm enset. Kalo semangat belajar ilang, dgr je lagu tu, then tetibe semangat tu dgt balik.

Bile la siri jungle fury ni nak abes. Aku malas nak tgk. Aku nak tunggu siri berikutnye. Hopefully lagi best la..


Ini adalah wallpaper laptop aku sekarang. Pawe renjes yg ol skul tp aku masih suke.


P.s: Biar la ape orang nak kate. Orang tue memang tak kan paham perasaan aku. Lagi-lagi "makcik tu"..

5 comments:

Qila Rahim said...

dulu2 aku suke power renjes warna pink tu. mse zaman2 mighty morphy power renjes.

Asip Hussin said...

aku suke kaler merah! leader. selalunye helmet pr merah paling cool~

Asyiqin said...

orang2 tue perasan budak2~ aish...

tika said...

ingat x dekat robot aiyayayaya..aq sangat suke robot 2..setiap kali tengok power rangers dulu..saat robot 2 kuar larr yg aq nanti2 kan..robot 2 sangat comel..kepala die besar ad lampu2 warne wani n die sebut ai ya ya ya ya ya ya

Asip Hussin said...

robot tu namenye alpha. dah lame xde robot tu. ade mase pawe renjes awal2 dulu.. da berkurun..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...