Friday, May 21, 2010

Jangan La Main-Main..

Ketike aku menulis post ini, aku hanya keseorangan di rumah. Pegi bilik sebelah, lampu terpasang, orang takde. Naik tingkat atas, lampu padam, orang takde. Turun ke dapur, lampu terpasang, tak de sesiapa. Untuk mengelakkan pembaziran listrik, semue lampu yang terpasang, aku buka suisnya (mase kite blaja KH dulu, buka suis = mati lampu, kan?)..

Pintu depan aku lock demi keselamatan. Hanya 4 lampu terpasang. Lampu luar, lampu bilik aku, lampu ruang tamu dan lampu tandas. Then aku masuk dalam bilik, duduk atas kerusi dan termenung jauh.

Oh, aku masih belum tuka baju dari pagi. Keluar bilik pergi ke tandas dan membawa tuala. Tapi dengan tak semena-mena, aku terperasan.. satu dari lampu yang aku tutup tadi menyala..

Tgk pintu depan..masih terkunci. Naik tingkat atas, tiada siapa-siapa..



EEHHH???



Aku menutup semula lampu tersebut dengan harapan...


ia tidak menyala semula..

4 comments:

FatinZol said...

abis la ko asip...
jgn pndang belakang...~

Asip Hussin said...

dah byk kali aku pandang belakang. excited gak nak tau ape yg ade kt belakang.. tp, mcm xde apape pon..

isk

Anonymous said...

uuu...takutnye...asip berhantu...

Asip Hussin said...

huih, kalo kate umah saye berantu, boleh tahan lagi. saye tak berhantu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...