Thursday, August 6, 2009

Aku Sendiri Pon Rase Pelik

Baru-baru ni aku aku terserempak dgn satu website ni, jengah.com, xtau la kalo korang penah dgr ke x. Web ni xtau la nak kate web ke bkn web, mungkin satu applikasi kot. Korang sume akan dibawa menjengah ke blog2 orang lain utk beberape ketike sebelum korang dibawak ke blog lain pulak. Bagus jugak. Selain dpt mempromot blog2 yg ade, kite juga boleh melihat sendiri idea2 org len yg pastinye kdg2 xpernah terjangkau dek akal kite hehe. Dlm pade aku menjengah-jengah tu, terjumpa la aku dgn satu blog ni, cerite pasal diri die, tp seyesly sempoi abes. Bese la, ade org suke tulis citer2 dakwah, ade yg buat biznez ade jugak mempromosikan masakan mak die. Berbalik pade bro ni td, citer2 die sumenye menjurus pade diri beliau, nak kate ensem x jugak, tp gaye penyampaian beliau memang meng-kagumkan aku (sebab die byk merepek hehe)

Dipendekkan cite, disebabkan aku rase teruje sgt, aku pon memutuskan untuk lebih byk menceritekan ttg life aku, lantak la ade org nak bace ke x, itu korang punye pasal. Ape yang penting? Kerjesame! Mane pulak dtgnye kejesame ni, ni pengaruh wonderpet le ni. Ape yg pentingnye adelah, keseronokan aku, bukan korang hehe..

Alkesah~
Dari dulu lagi aku x penah kesah apape pun dgn org len sume. Maksudnye, ttg pandangan dorang kat aku, kalo ade org jerit2 dlm semak tu aku buat x kesah, tu maknenye ade masalahla dgn kepale aku. Aku xpenah kesah kalo org nak kate aku pelik atau aneh. Mane taknye, kdg2 aku sendiri pon pelik dgn diri aku. Kalau kt umah, org2 kt umah aku da tau la mcmane pe'el aku ni, so dorang x kesah sgt. Aku suke sgt bukak pintu peti ais kt dapo. Boley kate dlm sehari ade la dlm 20,30 kali. Masalanye bukan ade apape pon dlm tu, biarpon choki2 mahupun eskrim, just saje bukak, amek angin die, pastu tutup balik. Lepas tu, kalo lepas mandi or pelaburan saham 1Malaysia di bank simpanan blakang umah, aku cukop susah nak pakai baju balik. Bertuala je la aku kt dlm umah tu, smpai le sejam due, yang pasti aku x mendedahkan apape di antare pusat dan lutut ye, jgn pandai2 buat andaian bengong. Pastu aku gi kt mak aku, "mak, sejuk la". Ape lagi berleter le mak aku tu, "da tau sejuk knp x pkai baju....dan sebagainye"

Agaknye mmg da jadi semulejadi aku, cukup senang nak meluahkan apape je, biar pon perasaan mahu pon kekeliruan. Kalau lapar, jarang aku membuke periuk sendiri mencari apape yg sah dimakan melainkan aku cakap "mak, lapar la" dulu. Kalo aku rase marah, aku x pukul sape2 tp just carik sape2 dan cakap, "aku tgh marah ni, geram btol la". Lepas tu secare automatik marah tu beransur2 sembuh haha.

Tu perihalnye di rumah. Kalo dgn member2 pon lebey kuwang je. Sampaikan dorang da boleh agak ape mood aku hanye dgn melihat sedikit perubahan di wajah. Pastu dorang pon prepare le apape yg patut. Sediekan telinge utk mendengar ke, tutup mulut bile perlu ke atau apape sahaje yg patut. Tp besenye mood aku tu kejap je, lepas tu cepat sgt berubah. Misalnye mase aku marah2, tup2 je x sampai 10 saat ade org kate nampak aku tgh ketawe. Atau mase aku tgh happy, tetibe je aku jadi sedih. Aku sendiri pon pelik dan x paham. N aku sebenarnye bukan la ape yg dorang sangkekan sebenarnye. Da beratus kali aku cube utk jadi serius atau melakukan apape dengan seriusnye, tp biasenye gagal la. Bile aku buat something yg agak serius org akan gelak je sebab dorang ingat aku tgh bergurau. Sampaikan kalo aku nak ngamuk kt adek aku kt umah pon, xde sape2 takut, siap kene gelak lagi dgn adek sendri "haha, idong kembang, idong kembang!" mcmane aku nak marah kalo org kate mcmtu, jadi aku pon x jadi la nak marah, sebaliknye join dorang men game same2.

Walaumacamane pon aiman tak kesah, walaupon name aku bukan aiman. Janji aku happy, kite sume happy. mcm lagu amy mastura tu la, lebih baik cinta daripada benci, lebih baik setia dari iri hati, menyanyi dan menari sesuka hati, janji kita...happy! Haaaa...hahaha


p.s : walau macamane pelik pon aku, aku x penah lagi try2 terjun perigi atau menyelam dlm kolam itik pakcik aku!






701

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...