Thursday, January 7, 2010

Golek-Golek Telur

Malasnye nak update blog ni. Tapi sebagai blogger separuh mase, aku terpakse merajenkan diri jugak mengetik-ngetik di sini. Masuknye aku di tahun baru ini tanpa membawa sebarang azam. Yang aku bawa cumalah seribu satu harapan serte senarai2 panjang pembaharuan serta transformasi yang bakal aku lakukan. Untuk memastikan tahun ini lebih baik dan advance dari tahun2 lalu, aku rase aku xleh lagi merasekan yg diri aku budak kecik lagi..

Oh tidak..aku tergolek di tahun baru. Aku kene remed subjek Ilmu Kedokteran Komunitas~ haha. Untuk pengetahuan para pembaca yang budiman, remed adalah sejenis ujian ulangan bagi mereke yang tidak berjaya mendapatkan markah yang membolehkan mereke digelar 'lulus' oleh pihak universiti, pihak keluarge serte rakan taulan. Atau dalam bahase pasarnye.."kuaang asam, macamane boleh fail lak ni!!" haha. Warna warni di tahun baru. Sistem blok yg diaplikasikan membuatkan aku kurang merase down bile tersepit dlm situasi2 macamni. Maklum le belajar tige minggu, terus..langsung dikasi ujian. Jadi katekan la dalam tige minggu tu aku terserempak dgn masalah2  seperti member aku plan nak kawen lari ke, perut member aku meragam sampai kene masuk wad ke, false alarm gunung api nak meletup ke..tak ke repot jadinye. So, tak bley la nak kate aku boleh 100% fokus dlm tige minggu tu. Mende2 unexpected mcmtu ade kalenye memesongkan perhatian aku pade pelajaran..dan menyebabkan terjadinye suatu gejale misteri yg disebut.."ketidak-lulusan-exam".

Mule belajar anatomi serte melakukan praktikum. Due peristiwe mengembirekan pade hari ini. Pagi yang indah dimulakan dengan praktikum di laboratorium. Main cucuk2 jari gune jarum sampai kuar darah. Kalo tak kuar, sile cucuk lagi or kalo xnak, bersedie la menerime akibat buruknya. Antare akibat buruknye adalah xleh ikut praktikum berikutnye lalu tidak boleh ikut ujian yang membawa kepada ketidak-lulusan exam. Yang pasti mase praktikum tu, enam tetes darah telah aku teteskan dlm tabung uji tu. Abes darah aku...

Anatomi plak mcm blaja dalam kandang ayam atau reban lembu. Mendengar istilah2 anatomi yang ke-latin-nan tu ibarat mendengar dialog citer hidustan(tanpa subtitle)...maknenye tak paham langsung le. Pulak tu, lepas je ak
*some text missing*




enrty ini tergendala seketike karena penulis perlu belajar utk remed esok...

2 comments:

AkMaR said...

Salam....
Hahaha... Weyh, takat berapa titisan darah, x hbs laa darah kau...
Haha..
Papepun, post ni best! =)
Aku skg xde masa nk menulis dh, tahniah la kau masih blh menulis pnjg2....

Asip Hussin said...

tengqiu2~
aku penah gak try tulis pendek2, tp x berjaye sgt..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...